2010. június 5., szombat

Horgoljunk sárkányt magyarul 2.

az első rész tartalmából: hetvenakárhány körből meghorgoltuk a sárkány orrát, fejét, nyakát, testét és farkát.

érdemes előbb minden  részt külön elkészíteni és végül összeállítani.

Rövidítések:
inc 2 = szaporítás = két szemt horgolunk egy szembe = szap2
dec 2 = fogyasztás = két szemet egyként horgolunk le = fogy2
sc = rövidpálca(vagy kispálca) = rp
FO = vágd el a fonalat
st = öltés(ek)/szemek
ch = láncszem = lsz
yoh = ráhajtás
ss = hamispálca = hp
hdc = félpálca = fp
dc = egyráhajtásos pálca =erp

A lábak vannak soron. Itt is körbe körbe horgolunk. Minden kör elején 1lsz magasítás, végén hamispálcával zárjuk a kört a kezdő szemhez.

Hátsó lábak( 2db készüljön ):
1. 2lsz, az elsőbe horgoljunk 6 rp-t
2. minden szembe szaporítsunk 12rp
3-5. 12rp
6. 6rp, fogy2, fogy2, fogy2 (9rp)
7-8. 9rp
9. 6rp, szap2, szap2, szap2 (12rp)
10. minden második szembe szaporítsunk, (18rp)
11-12. 18rp
13. 3rp, fogy2, fogy2, 4rp, fogy2, fogy2, fogy2, 1rp (13rp)
14. 2rp, fogy2, fogy2, 2rp, fogy2, 1rp, fogy2 (9rp) (ne feledkezzünk meg a tömésről!!!)
15. 2rp, fogy2, 2rp, fogy2 (7rp)
Innen addig fogyasszuk a szemeket, amíg elég pici esz a luk. A karmokat fehér/bézs fonallal hímezzük.

Első lábak (2 készüljön)
1. 2lsz, az elsőbe 5rp
2. szaporítsunk minden szembe (10rp)
3-5. 10rp
6. 6rp, fogy2, fogy2 (8rp)
7-12. 8rp
fogyasszunk addig, amíg a luk elég kicsi lesz. a karmok úgy készülnek mint a hátsó lábaknál.

A taréj
nagyobb és kisebb háromszögekből áll. a leírás csak ezen háromszögek leírását tartalmazza, hogy hogyan és mennyi kerül a sárkány hátára, az szabadon választható.
Én nem akartam utólag bajlódni a számtalan mini háromszög felvarrásával, ezért már az első szemet a sárkány fejébe horgoltam bele és mikor kész lett egy háromszög, akkor hamispálcával rögzítettem a másik sarkát is, majd rögtön kezdtem az újabb háromszöget. De azt is lehet, hogy horgoltok egy hosszú sort háromszögekből és utólag varrjátok fel a sárkány hátára.
kis háromszög:
3lsz, 1rp a tűtől a 2. lsz-be, félpálca a tűtől a 3. lsz-be, 1lsz (hamispálcával rögzítem a sárkány hátán, majd kezdem az újabbat)
nagy háromszög:
3lsz, 1rp a tűtől a 2. lsz-be,  2 erp a következő lsz-be egyszerre lehorgolva (ráhajtás, beleöltünk a következő lsz-be, ráhajtás, áthúzzuk a szemen, ráhajtás, áthúzzuk 2 hurkon(a tűn marad 2), ráhajtás, ugyanabba a szembe öltünk, ráhajtás, áthúzzuk a szemen, ráhajtás, áthúzzuk 2 szemen, ráhajtás, áthúzzuk a tűn lévő 3 szemen), 1lsz, (hamispálcával rögzítem a sárkány hátán, majd kezdem az újabbat)

szárnyak (2 készüljön)
1. 16 lsz
2. hagyd ki az első szemet, 3 hp, 5rp, 7 fp, 2lsz magasítás, fordulj
3. 7fp, 5rp, 3hp, 1lsz magasítás, fordulj
4. 3hp, 5rp, 7fp, 3lsz magasítás, fordulj
5. hagyd ki az első lsz-t, 2hp(így lesz olyan kis bütyök a szárnyon) , 7fp, 5rp, 3hp, 1lsz magasítás, fordulj
6. 3hp, 5rp, 7fp, 2lsz magasítás, fordulj
7. 7fp, 5rp, 3hp,1 lsz magasítás, fordulj
8. 3hp, 5rp, 7fp, 3lsz magasítás, fordulj
9-12. ugyanúgy mint 5-8.
13. hagyd ki az első lsz-t, 2hp, 12 rp
ezután horgold végig a szárny alsó szélét is rövid pálcákkal, majd folytatva végig a szárny másik szélén.
végül 3lsz, fordulj, hagyd ki az első lsz-t, 2 hp, ezzel elkészül az utolsó bütyök is. vágd el a fonalat, de hagyd hosszúra és ezzel rögzítsd ezt az utolsó bütyköt, majd a maradék szálat vezesd le a szárny aljáig a horgolásba szőve.

Fülek (2 készüljön)
hosszú szálat hagyj mikor az első hurkot csinálod a tűre.
6lsz, fordulj
hagyd ki az első szemet, rp, erp, rp, hp. Hagyd az utolsó lsz-t és ölts egy hamispálcát a fül másik oldalára a csúcshoz. Vágd el a fonalat és varrd fel a fejre úgy, hogy azon a bizonyos utolsó láncszemen többször is ölts át, mert így tudod kialakítani a sárkány homlokcsontját.
(a saját sárkányomnál ez az egész füles rész valahogy tök máshogy történt, szóval ne az én képeimre támaszkodjatok fül és homlok kérdésben)

most fogd az összes kis darabot és állítsd össze a sárkányt!
varrd fel a tarajat ha nem azonnal ráhorgoltad
varrd fel az első és a hátsó lábakat. Én úgy csináltam, hogy mint egy láncot felfűztem egy lábat a felső részén, de oldalt, aztán a  testet, majd másik lábat, majd ugyanezen vonalon visszaöltöttem, végül valahol a testen még öltöttem egy párat, a maradék szálat pedig behúztam a sárkány testébe. Így fixek, de jól mozgathatóak a lábak.
varrd fel a szárnyakat is a taréj két oldalára, az elülső széle kb a mellső lábakkal van egyvonalban.
a szemeket hímezd.

Isten hozott kedves sárkány!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails